Prodej a servis specializovaných měřících přístrojů pro stavebnictví a geodézii.

HYCOPTER: Dron poháněný vodíkem s letovým časem 4 hodiny

Hycopter

Až 4 hodiny by měl ve vzduchu vydržet HYCOPTER, unikátní dron poháněný vodíkem

        Drony a UAV jsou bezesporu úžasnými pomocníky v mnoha oblastech lidské činnosti. Co je ovšem zatím jejich největší slabinou? Pokud máte s bezpilotními leteckými prostředky už nějakou zkušenost, asi víte, nakolik je limitujícím faktorem letový čas. Pokud jsme nuceni omezit naše UAV aplikace a operace na nějakých 20-30 minut či dokonce méně, můžete to samozřejmě někdy být trochu nepříjemné až otravné. Někteří konstruktéři a výrobci dronů se proto snaží tyto limity prolomit, vyvinout nové a lepší typy motorů, pohonů, baterií a podobně. Jedním z nejzajímavějších prototypů z poslední doby je quadcopter, pojmenovaný HYCOPTER, představený singapurskou společností Horizon Unmanned Systems. Hlavním cílem vývoje tohoto dronu poháněného vodíkem je dosáhnout neuvěřitelně znějícího letového času 4 hodin. Celá konfigurace je postavená na jednoduchém, ale chytrém nápadu – rám UAV lze použít jako zásobárnu a skladiště energie. HYCOPTER využívá vlastní rám jako uložiště energie ve formě vodíku, což také redukuje váhu dronu. Ultralehké palivové články poté transformují energii z vodíku do elektřiny a pohánějí vrtule. Pokud se tato průlomová technologie ukáže být v praxi skutečně tak efektivní, jak společnost slibuje, může nakonec dron poháněný vodíkem podstatně změnit současná „pravidla hry“ v oblasti civilních UAS. Namísto 20-30 minut leteckého času bychom mohli létat s našimi multicoptery ve vzduchu po celé hodiny, což by jistě otevřelo dveře novým UAV aplikacím. Letecký průzkum, fotografie, inspekce a další aplikace by se také staly levnějšími a rychlejšími. Představa bezpilotního leteckého nákladu by byla mnohem snadněji uskutečnitelná. Prototyp HYCOPTERU, dronu poháněného vodíkem, je vybaven speciálními vodíkovými palivovými články, které vyvinula dceřinná společnost Horizon Energy System. Jsme zvědaví, jak společnost vyřešila některé problémy vodíkových energetických technologií, například rychlé zanášení prostoru mezi anodou a katodou, omezující životnost palivových článků. Na webu společnosti ale zatím nejsou žádné podrobné informace o údržbě, ani konkrétním řešení jednotlivých UAV aplicací, nicméně i toto malé preview vypadá dosti lákavě. I kdyby byl výsledný letový čas nakonec třeba „jen“ 2-3 hodiny, bylo by rozhodně imponující. V každém případě budeme další vývoj prototypu pozorně sledovat a snad budeme moci v blízké budoucnosti přinést pozitivní zprávy.

Zdroj: hus.sg

suasnews.com